Comença la campanya de Balanç Social 2019; teniu des del 2 de maig fins al 30 de juny per sumar-vos a la construcció del mercat social. Com sabeu, el Balanç Social és l’eina d’avaluació i mesura d’impacte de referència a l’àmbit de l’economia social i solidària (ESS).
Fa uns dies us explicàvem algunes de les grans novetats d’enguany, com la recollida conjunta de dades de totes les xarxes territorials confederades a REAS red de redes, i l’estrena d’un nou itinerari: el Balanç Comunitari, mitjançant el qual s’avaluaran 30 projectes de gestió comunitària.
El Balanç Social és una eina pensada per a les organitzacions de l’economia social i solidària, perquè us ajuda en quatre grans aspectes:
1. Les administracions i la ciutadania us reconeixeran com a part de l’ESS:
Des de la XES portem temps treballant pel reconeixement i la incorporació del BS al procés de presa de decisions pels processos de compra pública de les administracions, i, mica en mica, anem obrint escletxa. Us expliquem les principals fites assolides aquí.
2. Entrareu a formar part del Mercat Social de la XES i fareu visible l’ESS:
Fent el BS, sempre que obtingueu l’avaluació positiva per part de la comissió de BS, passareu a formar part del Mercat Social, apareixent al catàleg en línia. A més, també contribuireu a fer visible el conjunt de l’ESS catalana a través de l’informe de l’Estat del Mercat Social Català que fem cada any amb les vostres dades agregades.
3. Us podreu auto-avaluar i treballar per a la millora continua:
Per cada balanç, des de la XES avaluem els resultats amb el nostre sistema d’avaluació, que compara els vostres resultats amb els resultats mitjans del grup d’organitzacions similars a la vostra. Com a opció afegida, podeu sol·licitar un informe de recomanacions de millora per orientar-vos en el vostre treball intern (és un servei de pagament, us detallem els preus aquí).
4. Comunicareu millor els vostres valors a la vostra comunitat:
Enguany reprenem la infografia de resultats per a cada organització. Aquest document gràfic resumeix els resultats de la vostra organització de manera gràfica, per a què pugueu comunicar-ho fàcilment a la vostra comunitat. Aquí teniu una mostra de la infografia que podreu obtenir. Aquest és un servei gratuït per a les organitzacions sòcies de la XES, i té un petit cost per la resta.
Per tal de facilitar-vos l’elaboració del balanç, teniu aquests recursos a l’abast:
– Manual-tutorial per a l’elaboració del Balanç Social
– Guia de preguntes i indicadors, tant de la versió Bàsica, com de la Completa
– Tallers formatius/informatius de BS per a organitzacions:
- Dijous 30 de maig a les 9:30, coorganitzat amb Barcelona+Sostenible i Barcelona Activa. Espai InnoBa (edifici Can Jaumandreu, carrer del Perú, 42, Barcelona). Formulari d’inscripció.
- Dilluns 17 de juny a les 16h, coorganitzat amb Coòpolis. Escola Lliure el Sol (Avinguda Drassanes, 3, 2n pis, Barcelona). Comptarem amb l’experiència de la cooperativa Actua. Confirmar assistència a [email protected] o al formulari de Coopolis.
– Per qualsevol dubte o consulta ens podeu contactar a [email protected] i des de la comissió de Balanç Social us acompanyarem.